INTERVJU!

Namn: Evelina Johansson

Vad jobbar du med?:
Jag är fotograf.

Hur länge har du varit det?:
Inte så länge, jag håller på att starta eget företag nu, men jag är inte utbildad fotograf men har gått fotokurs.

Hur tycker du att det är?:
Det är utmanande och roligt. Jag har fotat barn och det är ju rätt svårt, men då blir det bara mer roligt. Ju svårare desto roligare.

Vad fotar du helst?:
Människor och porträtt, jag fotar gärna natur också, men det är inte lika utmanande.

När började du fota?:
Jag har alltid tyckt att det är roligt. Jag fick min första bra kamera när jag var 20 år, vilket är lite mer än ett år sen. Men jag tror jag började när jag var 15 eller 16.

Vad var ditt första fotojobb?:
Jag är konfirmationsledare på helsjöns folkhögskola och jag fotade deras enskilda porträtt. Jag har fotat familjen också.

Har du fotat hela livet eller har du börjat nu?:
Jag började när jag var 15/16 år men fotar ju mer nu och jag har utvecklats mycket.

Vad gick du för linje på gymnasiet?:
Estet/musik på PS.

Kika in på Evelinas sida!!! :D  

evelinasfoto.se

Av: Olivia & Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0