Intervju

Intervju

Namn: Annika Örnborg

Jobbar som: fotograf på Ringhals


Hur länge:
började jobba som fotograf 2007


Vad fotar du helst:
människor i olika miljöer.


När började du fota:
jag var ca: 5-6 år när jag började fota.


Ditt första fotojobb:
dagen då det var öppet hus och jag hade precis börjat jobba där då. Då var det något som hette ”turista hemma” och då åkte vi runt i halland och fotade.


Har du fotat hela ditt liv:
Det har hela tiden varit en hobby.


När bestämde du dig för att bli fotograf:
i slutet av år 2006 ungefär.


Vad gick du för linje på gymnasiet:
en linje som idag heter Handel och kontor nu tror jag.


Gick du högskola:
Ja, jag gick på folkhögskola till fotograf.


Varför valde du att bli fotograf:
Roligt och så märkte jag att jag behövde det i mitt yrke. Jag jobbade som grafisk designer då jobbar man med broschyrer, tidningar. Och då behövde man kunna fotografera.


 

Av: Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0