Intervju!

När vi kom till Ebbe var han med sina tre snälla, fina hundar i sin fårhage. Vi väntar ett tag tills han kommer till gården. När han får reda på att vi vill intervjua honom blir han jätteglad.



Namn:
Ebbe Tuneld
Vad har du jobbat med?:
fotograferat mycket mode och inredningar.
Hur många jobb har du haft?:
OJ, oj, oj! Tusentals, väldigt många! Jag kommer inte ihåg hur många det är.
Hur var det?:
Underbart! Men det var tufft och konkurrensen var stenhård, men det var verkligen ett underbart jobb.
När började du fotografera?:
1968 och var då 28 år. .
Var har du jobbat?:  Hollywood, Paris, Los Angeles, Milano, och har fotat bl.a. Julia Roberts, gangsterledare och presidenter.
Vad fotar du helst?:
Mode, och att vara fotograf är ett så fritt jobb. Man tar sina kort och sedan reser man vidare.
vad gör du nu för tiden?: Jag ska göra en ateljé där jag ska plåta hästar. Det kommer att bli den första i Sverige, jag har inte fotat på 10 år.
Vad tycker du om modefotografi idag?: Jag tycker inte om det så mycket. När jag tittar i en tidning och ser en bild så tycker jag oftast att den är dåligt fotad. Kan bero på att förr i tiden så kostade det rätt mycket att köpa filmer till kameran. Då ville man få till bilden på en gång.  Nu väljer man en bild av 100.


AV: Janina och Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0